کیفیت منحصر به فرد قالب های مسی جینان


کیفیت منحصر به فرد قالب های مسی جینان

پوشش قالب

به طور کلی مس دارای سختی کمتری است که منجر به کاهش خاصیت ضد سایشی می شود. مجموعه جینان برای افزایش طول عمر قالب مس از دو نوع فناوری پوشش استفاده می کند: فناوری آبکاری کامپوزیت و آبکاری آلیاژ سه عنصر. آبکاری آلیاژ سه عنصر (نیکل ، کبالت و آهن) یک فناوری جدید است که حاوی کروم ، کادمیوم ، سرب و جیوه نیست. این نوع فناوری جایگزین کروم سه ظرفیتی می شود و کروم شش ظرفیتی بسیار پایدار در جو است.

پوشش قالب

مزایای این محصول به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در انرژی و دوستدار محیط زیست: مصرف کم انرژی ، لجن آبکاری ، مواد سمی ، تحقق تخلیه هوای فاضلاب.
  • مقاومت در برابر خوردگی: ساختار ریز بلور ، پوشش آلیاژ دارای مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالا است ، در واقع مقاومت در برابر خوردگی پوشش آلیاژ 2.6 برابر پوشش کروم است.
  • مقاومت سایشی: ضریب اصطکاک پوشش آلیاژ بسیار ناچیز است. مقاومت در برابر سایش بالا به دلیل سخت شدن ترکیبات بین فلزی Ni3Fe و NiC03 می‌باشد. مقاومت در برابر سایش پوشش آلیاژی 2 برابر پوشش کروم است.
  • سختی بالا: این آلیاژ از سختی بسیار بالایی برخوردار است ، محلول جامد آهن و کبالت بر پایه Ni می تواند باعث افزایش سختی و پایداری حرارتی پوشش آلیاژ شود ، میکروسختی 750-850 Hv ، نزدیک به سختی آبکاری کروم است.

کاهش خاصیت ضد سایشی

مجموعه شرکت جینان یک فناوری آبکاری جدید را ابداع کرده است، که  “فناوری آبکاری Ni-Co-Fe” نامگذاری شده است، که یک فناوری جدید دوستدار و طرفدار محیط زیست است. این نوع آبکاری شامل Cr ، Cd ، سرب و Hg نیست. این نوع آبکاری دارای مزایای زیر است:

 صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست: مصرف کم انرژی ، عدم لجن آبکاری ، مواد سمی ، تخلیه پساب صفر

تمامی این ویژگی ها قالب های مسی جینان را بسیار منحصربه فرد می‌کند و بین رقبا دارای کیفیت نسبتا بالایی می‌باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *